Pengene som samles inn i årets TV-aksjon skal bidra til at:

• familier unngår å bli splittet selv om de bor langt unna sykehuset
  • barn med alvorlig sykdom får ha hele familien hos seg i behandlingsperioden
  • foreldrene kan ta vare på alle barna sine, seg selv og hverandre
  • søsken blir inkludert, sett og ivaretatt
  • familiene kan finne ro og får leve et mer normalt hverdagsliv i en vanskelig situasjon

Les mer på TV-aksjonen sin nettside

Kommunestyret bidrar til årets aksjon

Kommunestyret i Hamar har gått inn for å støtte årets TV-aksjon med 125.000 kroner, som betyr en økning på 25.000 kroner fra tidligere år. Kommunene i Hamarregionen bidrar også i ringedugnaden for å samle inn penger fra næringslivet.

- Årets aksjon går til en viktig sak som mange enten er berørt av eller kommer til å bli berørt av, sier ordfører Vigdis Stensby, og oppfordrer alle til å ta godt i mot bøssebærerne på søndag og gi etter evne.

Bamsesykehus

TV-aksjonen Hamar kommune i samarbeid med NRK TV-aksjonen Innlandet, Barnekreftforeningen og Høgskolen i Innlandet skal arrangere et bamsesykehus lørdag 19. oktober fra kl. 11 -14 på CC Hamar, hvor barn inviteres til å ta med seg sine bamser for en helsesjekk. I tillegg til andre aktiviteter, kan vi også friste med et besøk av Brannbamsen Bjørnis kl. 12.

Lenke til Facebook-arrangement

Ta godt imot bøssebærerne

I Hamar har vi lang tradisjon for å engasjere barn og unge i TV-aksjonen. Det er elever og foreldre som stiller som bøssebærere, og FAU som administrerer det praktiske på sin skole.

- Vi syns det er ekstra stas at det nettopp er skoleelevene våre som er ute og går med bøssene på aksjonsdagen. Barna er utrolig engasjerte og har en sterk rettferdighetssans. Vi er stolte over å ha alle barneskolene med på laget, og håper alle vil ta bøssebærerne godt imot på søndag, sier leder for TV-aksjonen i Hamar, Trond Morten Osvold.

Som innbygger er det bare å gjøre seg klar til et hyggelig besøk på ettermiddagen. Du kan gi kontanter i bøssa eller Vippse til nummeret som står på bøssa. Hvis du heller vil opprette eller støtte en digital innsamling, kan du gjøre det her.

- Lykke til alle skolebarn og andre som skal ut og gå på søndag!