Trine er sykepleier med videreutdanning i helseledelse, og hun har klinisk bakgrunn fra legevakt.  Hun forteller at hun ser frem til å bli kjent med tjenesten og nye kollegaer, samt fortsette det gode arbeidet med å videreutvikle legevakten og tilbudet til regionens innbyggere.

Eksakt oppstartstidspunkt er ikke avklart ennå.

Organisering

Hedmarken legevakt er en interkommunal legevakt for Hamar, Stange, Løten og søndre del av Ringsaker. Hamar er vertskommune og arbeidsgiver. De har tilhold i midlertidige lokaler på Ottestad i Stange kommune.

Legevakten består av i underkant av 40 sykepleiere i turnus, samt ca. 90 vaktpliktige fastleger. Nytilsatt leder får med seg en avdelingssykepleier, overlege og fagutvikler i avdelingens lederteam. Stillingen er per nå organisert direkte under kommunalsjef helse og mestring.

Befolkningsgrunnlag og tjenesteomfang

Legevakten har et befolkningsgrunnlag på ca. 88 000 innbyggere, samt tilreisende og turister.

Tjenesten har i gjennomsnitt 24 000 konsultasjoner årlig, hvorav ca. 3100 sykebesøk/utrykninger med uniformert legevaktbil. De har bemannet legevaktbil i samarbeid med Sykehuset Innlandet HF.

Sykepleiere i legevaktsentralen gir råd og veiledning til ca. 45 000 besvarte anrop til 116 117.
Lenke til legevaktens nettside.