Bestilling av time er for innbyggere i Hamar. Formålet med koronavaksinasjonen er å redusere risikoen for alvorlig forløp av infeksjon hos den enkelte vaksinerte. Det er frivillig og gratis for alle å ta koronavaksinen. Vaksineringen skjer i Hamar rådhus.

Kontakt din fastlege for å ta influensavaksine.

Du må bestille time

Vi har faste dager med vaksinetilbud der du kan bestille time på forhånd. Du kan se ledige timer og bestille her på nettsiden. Vaksinetelefonen 62 56 32 00 vil være åpen mellom kl 09.00 og 12.00. Har du behov for å avbestille timen kan du gjøre det via samme bestillingssystem.

Bestill time til koronavaksine

Vaksineanbefalinger for sesongen 2024/2025

Folkehelseinstituttet (FHI) anbefaler at følgende grupper bør ta en ny oppfriskningsdose med koronavaksine før høst/vintersesong 2024/25:

• personer i aldersgruppen 65 år og eldre, og sykehjemsbeboere
  • personer i aldersgruppen 18-64 år som inngår i en risikogruppe
  • ungdom i aldersgruppen 12-17 år med alvorlig grunnsykdom
  • barn 6 måneder–11 år med alvorlig grunnsykdom dersom barnets lege vurderer dette som viktig
  • gravide i 2. og 3. trimester. Vaksinasjon i 1. trimester kan vurderes dersom den gravide har tilleggssykdommer som gir ytterligere økt risiko.

Les mer på nettsidene til FHI

Informasjon om koronavaksine

Du finner all informasjon om koronavaksinering i Hamar på nettsiden vår:

Koronavaksine i Hamar

På nettsidene til FHI kan du lese mer om vaksineanbefalingen, effekt og bivirkninger av vaksinen:

FHI - koronavaksine