Ward Hayden & the Outliers (US) Endelig tilbake på Godshuset!! Bandet tidligere kjent som Girls Guns & Glory – nå Ward Hayden & the Outliers – begynner å tilegne seg tittelen Norgesvenner. Etter fire suksessfulle turneer i Norge i 2015, 2017, 2018 og 2019 er gjengen tilbake igjen. Nå turnerer bandet endelig sitt siste album «Free Country», som ble sluppet under pandemien. Boston-bandet er et hardtarbeidende honky tonk-orkester av beste årgang, med et fortreffelig liverykte. Alle som har opplevd dem på deres Norge-besøk hittil vil kunne bekrefte at det går hett for seg når de spiller opp til fest. Gjengen forener countryhistorikk med punkspirit og sender sender tankene til mestere som Dwight Yoakam, Hank Williams og Tom Petty og Chuck Berry. Bandet har holdt det gående i over ti år og har gitt ut ni album. Det forrige albumet med egne låter, «Love and Protest», fikk gode kritikker i USA og ble omtalt som "årets beste countryplate" i Klassekampen her hjemme. Presseomtale: «…et komplett album, der det rett og slett ikke er noe å trekke for.» - KLASSEKAMPEN «Imagine Lyle Lovett and Chris Isaak paying tribute to classic American rock n' roll from Elvis, Hank Williams, Johnny Cash and Roy Orbison.» - THE BOSTON HERALD «Modern-day Buddy Holly plus Dwight Yoakam divided by the Mavericks…Think-y, soulful lyrics paired with a beat you can dance to.» - ROLLING STONE (10 NEW ARTISTS YOU NEED TO KNOW) «Ward Hayden and company bring traditional honky-tonk country and Americana into a modern country rock setting, melding Yoakam-esque vocals with the most uncompromising musicianship you'll find outside the confines of Nashville." —POP MATTERS (TOP 10 COUNTRY ALBUMS OF 2011)

2340 Løten
Alle tidspunkter