Vi følger Rondanestien nordover til Svaen og videre til Gråberget. Vi fortsetter retning Hestfjellet/Kollmyrkampen på synlig sti. I bunnen av bakken går vi skarpt østover på skiløypetrasen som etter hvert møter Bårdseterløypa. Vi fortsetter rett fram til Dugnadsløypa/stien som krysser Fura etter et par hundre meter. Vi er nå inne i hyttefeltet igjen og fortsetter tilbake til startpunktet. Rundt 7 km. Kan være bløte partier så ta på godt fottøy.

Turleder: Jan Johnsrud, tlf. 930 43 577

Frammøte: Parkeringsplass langs Svaenlivegen, merket fra Budor kl. 18.30

Vil du bli kjent med turmulighetene i Løten kommune, skal du bli med Tirsdagstrampen på tur! Turene går som navnet sier på tirsdager – alltid kl. 18.30, men fra ulike steder i Løten. Hver tur har med en kjentmann som forteller om kulturminner og steder man passerer. Lengden er ca. 5 km om ikke annet er oppgitt. Ta med termos og "biteti", vi legger alltid inn ei pause underveis. Vel møtt – bli med på tur i Løtens vakre natur! Spørsmål rettes til oppgitt turleder.