Er Hamar en motor for hele Innlandet eller en svamp som tømmer distriktene?
Hamar, som fyller 175 år i 2024, har tatt lederrollen i vår region de senere årene. Er det bra eller dårlig for Innlandets utvikling? Hva sier forskningen om hvilken rolle byene spiller i regional utvikling? Og hvorfor henger Innlandet etter mange andre regioner i landet?

Atle Hauge - foto Lars Bjarne MythenAtle Hauge er professor ved Høgskolen i Innlandet og forsker på innovasjon og regional dynamikk utenfor de store byene. Han er spesielt opptatt av småbyenes rolle.

Velkommen til Vettug viten i foajeen på Hamar kulturhus, 31.januar klokka 11:30-12:00. Det er servering i kaféen.

Om vettug viten

Vettug viten er et månedlig arrangement i foajeen på Hamar kulturhus hver siste onsdag i måneden og på Lillehammer bibliotek og litteraturhus hver siste torsdag i måneden. Her serverer forskere fra Høgskolen i Innlandet ny kunnskap om spennende temaer.

Kafeen i foajéen er åpen og kan friste med bl.a. suppe, rundstykker, kaker og kaffe.

Arrangør: Høgskolen i Innlandet og Hamar bibliotek